Dag 03 - Min syn på kärlek

Den här är svår.. väldigt svår. Men också den frågan som jag tror har förändrats mest sedan förra året. Kärlek har många innebörder men vad är min syn på det hela?
Det är att ha någon att älska.
 
Någon att kunna prata ut om allt med, någon att lita på och veta om att det stannar där.
Någon som litar på dig och låter dig göra saker och ting utan massa gränser.
Någon som finns där och håller om dig de kvällar du känner att du behöver.
Men framför allt någon man bara kan vara sig själv med, umgås flamas och bara vara med.
 
Att ha en flickvän/pojkvän är inte så stor skillnad ifrån att ha en bästavän. Man flamsar och umgås som bästavänner, finns där för varandra. Skillnaden är att man då och då känner den där känslan av att den personen betyder lite mer än alla andra, den känns bara just då snäppet bättre än alla andra, på allt. För mig är inte kärlek allt puttinuttande, utan bara vetskapen av att veta att för mig är HAN speciell, och han är faktiskt min. 
 
Jag personligen är sådan att jag har vääldigt lätt att falla för personers utseende, men det betyder inte alltid att det är kärlek, utan ibland behöver man den där lilla extra ruschen för att känna att saker och ting inte bara står stilla, utan att livet går framåt och rullar på. Att tycka att andra ser sjuuuukt bra ut är inte konstigt, mer normalt. Och från första början.. Är det inte utsidan som ger insidan en chans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0