Silja symphony

Efter två dagar på båten så var man rätt sliten. Under första kvällen kollade vi igenom båten och lärde känna vart allt fanns. Köpte även slut mina pengar redan då på godis och en parfym som jag velat ha sedan innan. Slocknade ganska direkt den kvällen men pga att de guppade så mycket gick de inte att sova så mycket, vaknade flera gånger en utav gångerna var runt halv fem tiden då jag seriöst trodde vi höll på att gå under. Delade säng med min syster och båten lutade så mycket att jag var tvungen att hålla i mig för att inte ramla över på henne. Lyckades få lite sömn den natten ändå. När vi gick upp dagen efter fick vi reda på att en man på vår båt hade ramlat över bord så anledningen till att de lutade så mycket va att de hadr vänt båten alltså, efter hjälp av andra båtar och helikopter så hade de efter ca en och en halv timme lyckats hitta mannen i de kolsvarta öppna havet rätt coolt faktiskt (jag hade innan vart jätte rädd för att någon av oss skulle ramla i och att man isf inte skulle kunna överleva pga strömmar osv. Men ack så fel jag hade, eller tur han hade. Vi spenderade iallafall den dagen i Finland innan vi spelade slut på alla våra pengar på maskiner på kvällen. Fick betydligt mer sömn den natten trotts att jag satt uppe med Kellie då. Kom i land runt tio, dagen där på, hade en båtripp där, men familj och släkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0